Meld deg på Vårrusken
All påmelding skjer gjennom påmeldingsskjema, hvor innlogging verifiseres med elektronisk ID, f. eks BankID eller MinID. Følg deretter instruksjonene i påmeldingsskjema.
Mange ønsker å rydde søppel i Oslo. Rusken er kjempeglad for dette, og vil gjerne møte behovet med å dele ut ryddeutstyr.
Vi kan kontaktes for utlevering av ryddeutstyr fra 1. august, send mail til: rusken@bym.oslo.kommune.no
Bruk Bymelding for å få hentet avfall under Vårrusken
- Dette er et tilbud kun under Vårrusken frem til 28.06.2024
- Gå inn på bymelding.no
- Du kan bruke mobilen, og du trenger ikke logge deg inn.
- Trykk meld sak og velg kategori “Rusken”
- Du kan velge lokasjon direkte i kartet.
- Ikke sett søppelsekker midt på et fortau, eller steder hvor det er i veien for publikum.
- Kun gjennomsiktige søppelsekker skal benyttes. Sekkene må knyttes igjen godt med dobbelknute.
- Det er kun søppel innsamlet utendørs som skal hentes via Bymelding. Møbler, farlig avfall og hageavfall skal ikke meldes inn via Bymelding.
Ofte stilte spørsmål:
Hva slags ryddeutstyr kan jeg få? Ryddehansker og søppelsekker.
Har dere premier? Ja, ønskes det premier til barn må dere oppgi ca antall.
Kan dere hente søppelet vi rydder? Kun under Vårrusken-perioden mars-juni. Det meldes inn via Bymelding.no, velg kategori Rusken.
Hvordan kontakter jeg dere? Send e-post til rusken@bym.oslo.kommune.no